Frakt & Leverans

Hur snabbt får jag min matta hem till mig?

Våra leveranstider är 5–8 arbetsdagar, beroende på leverantör och om varan finns i vårt lager. Om varan inte skulle finns i vårt lager eller om varan skulle få en försenad leveranstid än beräknat kommer vi att kontakta dig. Vissa varumärken har speciella leveranstider och ifall så är fallet kommer det specificeras för den aktuella varan.

Levererar ni till andra länder än Sverige?

Vi skickar vanligtvis våra produkter inom Sverige, vill du få din produkt skickad till ett annat land kan du kontakta oss på info@mattor.se.

Fri frakt

Vi på Mattor.se erbjuder fri frakt när du handlar för över 1500 kronor.

Betalning & Säkerhet

Vilka betalningsmetoder stödjer ni?

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ;

– Kortbetalning med Visa eller Mastercard
– Klarna direktbetalning eller faktura
– Paypal

Vi använder oss endast av säkra betalningslösningar och dina kortuppgifter sparas inte.

Är det säkert att handla hos Mattor.se?

Vi samarbetar enbart med välkända leverantörer av kort- samt fakturabetalningar och följer alla de krav som finns gällande säkerhet vid betalningar och hantering av personuppgifter över internet. Vi sparar inga kortuppgifter och alla dina uppgifter är krypterade enligt SSL (Secure Sockets Layer).

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Mattor.se följer personuppgiftslagen (PUL) och vi hanterar alla personuppgifter konfidentiellt lämnar aldrig ut några personuppgifter.

Konsumentsköpslagen

Enligt distanshandelslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt på alla köp. Läs mer om konsumentköplagen på deras hemsida www.konsumentverket.se.

Ordrar & Returer

Hur beställer jag era produkter?

Alla beställningar sker direkt på Mattor.se

Orderbekräftelse

Efter genomförd beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och garanti på att beställningen har gått igenom.

Utebliven orderbekräftelse

Vi skickar alltid orderbekräftelsen direkt efter genomförd order, har du inte fått din orderbekräftelse så kolla först din skräpkorg och därefter kontakta kundtjänst på info@mattor.se så hjälper vi dig.

Hur returnerar jag en order?

Vill du returnera ett köp, maila följande uppgifter till info@mattor.se.

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn
– Orsak till retur

När vi mottagit din returbeställning, mailar vi ut en returfraktsedel till dig inom två vardagar. Returkostnaden dras av vid krediteringen av ditt återköp. Returkostnaden är den faktiska fraktkostnaden som baseras på mattans vikt, längd och vart den skickas ifrån. Produkten ska skickas väl emballerad.

Hur reklamerar jag en vara?

Har du upptäckt fel på någon av dina produkter har du möjlighet att reklamera. Vi följer Konsumentköplagen och reklamationsrätten. Maila följande uppgifter till info@mattor.se.

– Ordernummer
– Kundnamn
– Artikelnamn

När vi mottagit din reklamation återkommer vi med vidare instruktioner inom två vardagar.